به داد زنجیره تولید فولاد برسید!
مدیر خرید مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه در کشور ما هزینه حملونقل نسبت به سایر کشورها بسیار بالا است، گفت: هزینه بار از بندرعباس تا اصفهان به ازای هر تن ۲۰ دلار است زیرا به دلیل نبود زیرساخت، امکان حمل به صورت ریلی وجود ندارد و باید با کامیون منتقل شود و این در حالی است که چین سنگآهن را از استرالیا با کشتی منتقل میکند و به ازای هر تن فقط چهار دلار پرداخت میکند.
سعید عابدی بیان کرد: با توجه به اینکه که قیمت گاز صنایع فولادی در چند سال اخیر نسبت به گاز خانگی، هفت تا هشت برابر شده است و زیرساخت تامین انرژی نیز مناسب و متناسب میزان موردنیاز کشور نیست، در سال دو ماه محدودیت مصرف برق بر صنعت فولاد تحمیل میشود و سه ماه محدودیت مصرف گاز خواهد داشت که باعث میشود فولادسازها با کاهش شدید بهرهوری روبهرو باشند.
وی مطرح کرد: اگر زیرساختهای ما فراهم و مکانیزم بهرهبرداری از معدن درست بود، شرایط بهتر میشد اما بلایای زنجیره تولید زیاد است و شامل نبود زیرساختهای تامین انرژی، تکنولوژی و حملونقل، نبود بهرهوری نیروی انسانی، بالا بودن هزینهها به خصوص هزینه حملونقل نسبت به هزینههای حملونقل سایر کشورها و هزینههای تامین مالی و وام است.
مدیر خرید مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه، سرآمد فولاد کشور و در بهرهوری بهتر از سایر تولیدکنندگان فولاد است و این شرکت شعار سنگ تا رنگ را محقق کرده به این معنی که از اولین مرحله که سنگ است تا آخرین حلقه زنجیره را دارد و از سود تمام این حلقهها بهره میبرد؛ مهمتر از همه بهرهوری نیروی انسانی و کارخانه آن است که نزدیک به جهان محسوب میشود. اگر ما میخواهیم در زمره کشورهای بزرگ فولادساز باقی بمانیم، باید به داد زنجیره تولید فولاد برسیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.