اخبار ویژه

طراحی و ساخت فن‌های برج خنک‌کننده واحدهای بخار در نیروگاه اصفهان

مدیرعامل نیروگاه اصفهان از طراحی و ساخت راه‌انداز نرم جدید برای فن‌های برج خنک‌کننده واحد بخار این نیروگاه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری ملت اصیل، حسین امنیه با اعلام این خبر عنوان کرد: موتورهای القایی بزرگ هنگام راه‌اندازی به روش استارت مستقیم جریانی بین ۶ تا ۱۰ برابر جریان نامی موتور از باس‌بار تغذیه‌کننده […]

اشتراک گذاری
۰۷ اسفند ۱۴۰۱
70 بازدید
کد مطلب : 828

مدیرعامل نیروگاه اصفهان از طراحی و ساخت راه‌انداز نرم جدید برای فن‌های برج خنک‌کننده واحد بخار این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ملت اصیل، حسین امنیه با اعلام این خبر عنوان کرد: موتورهای القایی بزرگ هنگام راه‌اندازی به روش استارت مستقیم جریانی بین ۶ تا ۱۰ برابر جریان نامی موتور از باس‌بار تغذیه‌کننده خود می‌کشند، در شرایطی که ظرفیت جریان خروجی خط محدود باشد، راه‌اندازی این موتورها موجب افت ولتاژ روی خط و عمل‌کردن رله آندر ولتاژ باس و در نتیجه این افت ولتاژ باعث می‌شود سایر بارهای متصل به باس‌بار نیز دچار مشکل و جریان راه‌اندازی برای موتور، کابل و یا کلید وصل  ایجاد حادثه می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه اصفهان افزود: از این نمونه موتورها می‌توان به موتورهای برج خنک‌کننده نیروگاه بخاری اصفهان اشاره کرد که به روش استارت مستقیم راه‌اندازی می‌شوند. این موتورها ۱۱۰ و ۱۳۲ کیلوواتی با دور ۱۴۹۰ در دقیقه با پروانه‌ای به قطر ۸ متر به‌واسطه گیربکس با نسبت تبدیل ۱۰:۱ متصل هستند.

امنیه تاکید کرد: با طراحی و ساخت این تجهیز که با تکیه بر توانمندی داخل کشور و ممانعت از خرید کالای مشابه خارجی انجام شد، تاکنون معادل میلیون‌ها ریال صرفه‌جویی ارزی و کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های جاری شرکت شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.